Belinda2017

Min madblog

1 indlæg i dette emne

Skrevet (rettet)

Sådan laver du en rigtig lækker omgang smovs

Hvis du får gæster på besøg og gerne vil byde dem på en dejlig middag, så kan det nogen gange være svært at finde på nogle gode retter at servere for dem, specielt hvis der er nogle der er lidt kræsne i blandt. Derfor har jeg valgt at dele min unikke opskrift på Smovs. En ret der virkelig bare kan smovses af alle indtil hele bradepanden er tom. For at lave en ægte smovs skal du bruge følgende ingredienser: skinkestrimler, kartofler (2 kg), bacon tern, en halv liter fløde cocktailpølser på dåse, et par løg, både rå og ristede, og en liter Beauvais ketchup. Salt og peber skal der naturligvis også til, eventuelt en smule chili. Det du gør herefter er ganske simpelt. Du koger kartoflerne til de er helt bløde og smattede, hvorefter du moser det til en lind omgang kartoffelmos. Du tager herefter kartoffelmosen og hælder over i et stort ildfast fad, eventuelt en hel dyb bradepande. Så skal der garniture til. Du steger bacon, cocktailpølser, skinkestrimler, og supplerer eventuelt op med den rest kylling/svin/kotelet du har liggende i køleskabet og hælder rigeligt med fløde ved. Og lidt ketter. Så tager du den lækre masse og hælder ovenpå kartoffelmosen i det ildfaste fad. Næste skridt er at blande hele molevitten sammen i en form for sammensurium. Så skal det naturligvis i ovnen. Har man lidt revet pizza topping ost, så kan man med fordel hælde det ud over, men det er ikke et must. En halv time på 200 grader senere, så kan du tage den lækre ret ud. Drys med løs hånd ristede løg ud over hele herligheden og server skoldhed. Ideelt set er det først på dette tidspunkt at ingredienser som salt, peber og ketchup benyttes. For her har man nemlig en dejlig smagsløs masse, som ikke smager af noget som helst og som alle derfor kan lide. Så kan man hver især krydre den med salt, ketchup, peber og måske lidt chili hvis man har lyst.

Redigeret af Anonym2
Link til spilleside fjernet.
1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu