fisk

Aldersforskel

11 indlæg i dette emne

Jeg har lige haft en situation, jeg finder lidt spøjst. Jeg var til en venskablig sammenkomst med folk jeg aldrig havde mødt. En grænseoverskridende ting for mig, da jeg ikke er specielt selskabelig anlagt. Men jeg trængte til at prøve noget nyt. 

De spørger om jeg kender nogen, og jeg fortæller at det er helt nyt for mig, så derfor er jeg måske lidt stille. Så har jeg forklaret at jeg ikke er mærkelig, mere end godt er :-) 

Det går stille og roligt og jeg tager hjem i ordentlig tid. Dagen efter skriver en mand til mig, som var med til sammenkomsten. Han vil bare rose mig for at jeg gjorde noget nyt, og det var sejt. Vi skrives ved et par dage i træk, og han gør opmærksom på at han ikke lægger an på mig, da han ser en som han håber udvikler sig til noget. Svarer at det er helt ok, da jeg selv ser en. Og meningen med at komme ud, var at møde nye mennesker. 

Vi skriver sammen en del og så når vi efter en del dage til at snakke om ham jeg ser, og så er det ændringen kommer. 

Jeg fortæller at ham jeg ser er 17 år yngre end mig, jeg er 44.. Og mandens kommentar: det havde jeg ikke troet, hvis jeg havde set dig som muligt kæreste, hvilket jeg jo ikke har, så gør jeg det da i hvert fald ikke nu. Jeg vil smutte igen, vil lige sige at jeg har slettet dig på Facebook.. Det med sådan en ung mand er da grænseoverskridende og du vil ikke kunne være en del af min vennekreds. 

Jeg må indrømme at jeg begyndte egentlig at grine :-D for jeg tænkte, hvad har mit liv med dig at gøre. Og svarede ham pænt, at det var helt ok, det er jo hans holdning, og han måtte have det pænt :-) 

Så fortsatte han med at skrive, hvorfor jeg ikke var sur på ham.. Forklarede at hans mening jo ikke betyder noget for mig, han kender mig jo slet ikke, og jeg gør det der gør mig glad :-).  

Han fortsatte med at skrive, og om han måtte skrive en gang imellem til mig for at høre hvordan jeg havde det. Det syntes jeg ikke var nødvendigt, da han jo lige havde slettet mig :-)  og så efter et stykke tid spurgte han om han måtte sende en ny anmodning, og han undskyldte. 

Sagde at jeg ikke var sur, for vi har jo alle forskellige meninger og han behøvede ikke undskylde, det er jo den han er. Og jeg er heller ikke sur :-) 

Jeg kom så bare til at tænke på, han er den første jeg har mødt, der har været dømmende overfor at ham jeg ser, er væsentligt yngre end mig :-).  Så nu spørger jeg af nysgerrighed, hvad ville i andre tænke :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Jeg har intet problem med det. Jeg går ikke så højt op i alder, mere om man kan sammen. Faktisk da jeg var 18 var jeg sammen med en på 36 og det var der ikke nogle problemer i. Så jeg synes bare godt gået og god vind frem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja jeg ser heller ikke problemet selv, og folk må tænke deres. Det var kun fordi han er den første jeg møder der tænker sådan.. Jeg synes jo også at det vigtigste er folks personlighed. Da jeg var yngre havde jeg en der var 22 år ældre end mig :-).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har selv haft en kæreste gennem 3 år der er 23 år ældre end mig. Det er ikke mange der dømmer, de fleste er nysgerrig på hvad der dog har fået mig til at falde for en der er ''så gammel'' (Jeg var 18 da vi fandt sammen, han 41). Jeg har mødt ganske få der har haft en negativ indstilling overfor det, men kun personer jeg knap kendte - og heller ikke kom til at kende. 

Uanset hvad du gør i livet vil der være nogen der dømmer det, men de personer der er værd at kende vil så vidt muligt prøve at acceptere og forstå. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er også min holdning at folk må tænke deres. Jeg er som sagt også ligeglad med hvad andre gør, det har jo intet med mit liv at gøre :-) synes stadig at kemien er det vigtigste mellem to mennesker:-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har heller ikke noget problem med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er selv gift med en mand, der er 23 år ældre end mig, og har intet problem med aldersforskel overhovedet. Jeg synes, at du håndterede situationen med ham manden SÅ flot. Han har selvfølgelig lov til at have sin holdning, men synes bare at det er underligt, at han først fyrer sådan en svada af overfor dig og derefter spørger dig hvorfor du ikke blev sur. Tror altså også, jeg havde grinet godt og grundig :storsmil:

Anyway det er rigtig dejligt for dig, at du har fundet en sød fyr, og jeg håber på det bedste for jer begge ;)

1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det med alder har vel ingen betydning i dagens Danmark. De homoseksuelle har jo fået deres frihed til åbent at leve på deres facon, og endda indgå ægteskab i kirken. Nu er det vel så på tide at aldersforskelle så ikke længere skal betyde noget. Det der betyder noget er vel om kemien mellem parterne passer sammen. Forøvrigt ser man da ofte i ugebladene at kendisserne vælger en kæreste som er yngre end dem selv. Okay, jeg ved godt at ugeblade tit er lidt fantasifulde, men måske vil vi i fremtiden se par hvor at der er en enorm aldersforskel. Hurra for kærligheden og mere tolerance - og god påske folkens !

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rent bortset fra man kan være ligeglad med alderen, så er det de færreste forhold der holder, når aldersforskellen er for markant. 

Bare se på kommentarerne her. Forholdene holdt jo ikke. Det var måske heller ikke meningen, hvad ved jeg. 

Forholdene holder kun hvis f.eks. manden har penge og han er en slags sugardaddy.

1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Log ind for at se dette link., jeg mener ikke at det nødvendigvis er dårligt at et forhold ikke holder til døden skiller dem ad.Fx det forhold jeg havde med en meget ældre kvinde holdt kun i 4 år, men det gav mig en enorm erfaring. Jeg tror at de erfaringer gjorde at det næste forhold jeg havde faktisk holdt til døden skilte os ad ( 20 år ).

Og når man ser på mængden af skilsmisser kan man vel heller ikke konkludere at folk forventer livslange forhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Log ind for at se dette link. Der er også mange forhold med jævnaldrende der ikke holder. Man finder jo trods alt kun ganske få forhold der holder ''til døden skiller'', men de fleste har en del flere forhold i bagagen. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu