Mejse

Selvværd

4 indlæg i dette emne

Hej alle herinde. Ville lige spørge om i havde nogle gode råd til hvordan man kan få lidt mere selvværd. Synes jeg går og kæmper lidt med det. Der er ikke nogen der har sagt noget til mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Øem, er du en kvinde eller en mand? Med det navn.og med lille selvværd, vil jeg gætte kvinde. Undskyld kvinder.

Jeg er jo en mand så min rejse er nok anderledes end den du har haft, men. Da jeg var lille led jeg også af forfærdeligt lavt selvværd. Svært at sige hvorfor, men jeg var ret genert, så det spillede jo nok også en rolle. Men jeg startede til Judo som 6 årig. Det hjalp lidt. Som 9 årig startede jeg til Karate, det hjalp meget. Så da jeg kom i puperteten og pigerne blev intresseret, hjalp det selvfølgelig også en del. Så da jeg blev 16 og var blevet god til Karate og havde haft min første sexuelle oplevelse, steg mit selvværd, og det er faktisk ikke faldet siden.

Så, man kunne måske sige at kampsport er vejen frem. Det vil nok virke for nogen, fordi det giver selvtillid når du "ved" at ingen i verden kan klare dig. However, du er ikke nogen spring chicken, og har været rund om blokken nogle gange. Så jeg undre mig, Har du altid haft det sådan? Eller er det nyt?

Mange ting kan jo skabe et negativt selvbillede, så jeg tænker: var der nogen speciel hændelse der skabte denne følelse? Eller er det noget der altid har været der?

Alt efter hvad dit problem er, er der forskellige terapi former der kan hjælpe. Uanset om dit problem er fysisk eller psykisk er der hjælp at hente.

Så kan du forklare lidt mere om hvordan det føles, så vil det være lidt lettere at hjælpe dig.

V.h. Kim

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selvværd hænger nøje sammen med "selvtillid", evnen til at "elske sig selv, som man fremtræder og gerne vil fremtræde, "præsentere sig", for andre" og modet til at forandre på dét, der forhindrer én i at gøre det sidste.

Holder du af dig selv, som du fremtræder og præsenterer dig for andre, og kan du stå inde for dine handlinger i forhold til dine medmennesker?

Hvis dit svar er "JA!", så kan du føle selvværd.

Hvis dit svar er "NEJ, bestemt ikke!", så har du noget at arbejde med, i forhold til dig selv!

Du har intet skrevet i din profil under "Om mig".

Hvilke tre informationer om dig selv vil du gerne have, vi andre skal kunne "vurdere dig ud fra"?

Hvor ofte har du stillet spørgsmålet: "Hvordan opfatter du mig?" til kammerater, familiemedlemmer, nære veninder, kærester, kollegaer eller andre i dine omgivelser, og uden anden reaktion fra din side, end blot at lytte, uden at kommentere eller gøre forsøg på at "forsvare og forklare dig"?

Du skriver selv: "Ingen har sagt noget til mig".

Såh: ...?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej :)

jeg selv en 26 årige kvinde, nyelig single, og som også kæmper med at få min selvtillid og selvværd tilbage. Jeg er i den forbindelse begyndt og følge Helsemathilde på instagram, ved ikke om du kender henden. Men hun skriver nogle virkelig gode blogs engang i mellem og poster en masse fede ting, hun deltog blandt andet i en kampagne for kvinder " ord sætter sig fast". Jeg elsker at følge hende, hun står virkelig op for sig selv og siger fuck idealet, hun vil ikke pakke sig ind, hun er som hun er.. Jeg pisse misundlig på hende, og ønsker at være lige som henden, fri som en fugl og være glad for min krop og den jeg er. Kan kun varmt anbefale hende, nu ved jeg ikke helt præcis hvad det er du døjer med?. men håber mit svar kunne hjælpe dig lidt, skriv gerne hvis det er :) 

IMG_7617[1].JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu