Tim Hansen

Smid de fattige i fængsel!

13 indlæg i dette emne

Så er den første fængselsdom for tiggeri faldet... 14 dages ubetinget fængsel, men så har han da kost og logi så længe.

Jeg kan ikke se det er andet end symptombehandling, det gør på ingen måde noget ved problemet. Vi har skabt et betændt samfund, hvor de der ikke lige passer ind, får tilkendt en pension eller på anden måde bliver forsørget af de der bidrager... Det bliver da kun endnu mere betændt, når der så er en der forsøger at overleve på egen hånd, så smider vi vedkommende i fængsel.

I forhold til udlændinge der prøver lykken her, så kan vi jo vælge at stå udenfor fællesskabet, da vi jo ellers må rette os efter den fri bevægelighed. Med hensyn til vores egen andedam, så var alle jo nok bedre stillet, hvis vi skabte et samfund uden overførselsindkomst og med arbejde til alle... Som så meget andet, så er det ikke fordi det ikke kan lade sig gøre, det er kun manglende vilje fra politisk side.

1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja når de finder ham. Mener at have læst at han er forsvundet.

Jeg indrømmer at jeg ikke helt forstod, hvor denne pludselige og drastiske lovændring kom fra, så jeg googlede det og læste mig til at det handlede om at udenlandske tiggere sked på pladsen ved en kirke, i København, så de havde måtte tilbyde deres ansatte hepatitis-vaccination fordi de skulle fjerne det. 

" Lovforslaget blev fremsat første gang den 2. juni efter den seneste tids tiltagende debat om udenlandske hjemløse i gadebilledet. Blandt andet historien om, at menighedsrådet ved Trinitatis Kirken i København har fundet det nødvendigt at tilbyde kirkens ansatte hepatitis-vaccination, fordi de dagligt skal fjerne ekskrementer og andre efterladenskaber efter Log ind for at se dette link.."

Måske lidt drastisk at lovgive på det grundlag, men sådan er det jo nok i København....overdrivelse fremmer forståelsen og ja så er der da gratis kost og logi i de 14 dage.

Jeg synes nu ikke der nødvendigvis bør være et lighedstegn imellem hjemløse og tiggere. De tigger jeg har mødt har bestemt ikke virket hjemløse, men nydt deres tid ved Den Gyldne Måge (syd for Vejle), hvor de tiggede i stor stil med diverse begrundelser fra at deres bil er gået i stykker til at de mangler penge til en billet et eller andet sted hen. 

Igen, mit skriv er baseret på hvor jeg befinder mig og jeg bor ikke, besøger heller ikke og har ingen intentioner om at bevæge mig i nærheden af København. 

Centrum

Del dette indlæg

Link til indlæg

Besvaret (rettet)

Forsvundet? Manden lever på gaden, og har ikke lige en adresse politiet kan afhente ham på, det kan være lidt svært for vi forkælede danskere, at forstå denne levevis.

Det har intet med den debat at gøre, det er DF der vil af med alt der ikke er til fælskesteg og brun sovs, de er slet ikke tilfreds endnu... Da vi er medlem af et fællesskab, der giver alle borgere i fællesskabet fri bevægelig indenfor fællesskabet, så er man nødt til at søge alternative måder for at imødekomme DF's utrættelige jagt på alt der ikke er dansk.

Jeg tror helt sikkert du har ret i, at de har taget rejsen på 2000 km. For at leve i komfortable lejre og nyde et måltid syd for Vejle, intet kunne være mere sandsynligt ;) 

Redigeret af Tim Hansen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er ganske rimeligt, at slå ned på tiggeriet. Det eksisterer jo kun fordi folk giver en mønt i ny og næ (jeg gør aldrig). Hvis folk ikke gjorde det forsvandet det hurtigt.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som påstået liberal, så må det vel glæde dig, at folk forsøger at klare det på egen hånd? Vi har smidt en gammel bedstemor på 63 år ud af landet, fordi det efter sigende er utryghedsskabende, at hun sidder på jorden med en kop - det må godt nok være nogle ret pivede mennesker, der render rundt i hendes nærhed? Men vi har øjensynligt intet problem med, at betale millioner til en betændt frøædende kongelig højhed, der konstant brokker sig over sin situation - kæden er hoppet af for længst.

Redigeret af Tim Hansen
1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Problemet er jo desværre langt større end dette. Der er en fundamental mangel på at ville arbejde og tjene sine egne penge. Derudover har de jo hverken evner eller uddannelse til at se de muligheder har for at tjene sine egne penge.

Så længe vi personer der vokser op og bliver hjælpeløse individer, vil vi altid have tiggere. 

Jeg siger ikke, at der ikke er nogen løsning, men jeg tror vi har kureret verden for alle sygdomme, før vi ser, at folk stopper med at tigge. 

En artikel i Hjemløse avisen skrev, at 90 % af alle der er hjemløse i dag. kommer fra hjem med vold og misbrug. Det samme ser vi desværre nok hos dem tigger. Der er naturligvis eksempler på nogle decideret sløve padder. Men som sagt, jeg tror, at de fleste tiltag der kommer frem enten er lappeløsninger og at skubbe problemet over til nogen andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Log ind for at se dette link.

Det er rimelig imponerende, at du kan se hvilke evner mennesker du aldrig har mødt, har eller ikke har :) 

Selvfølgelig kan vi sørge for, at ingen tigger, vi skal ganske enkelt fjerne grunden... Der er meget få danskere der rent faktisk benytter sig af rent tiggeri, de fleste sælger Husforbi, spiller musik, en kombination af begge eller noget helt andet. De der kommer udefra, er lige nu et fåtal, og reelt ikke noget problem. Det er kun DF og andre tosser, der er bange for en der sidder stille og fredeligt på jorden, med en kop foran sig. Selvfølgelig skal truende mennesker fjernes fra gadebilledet, men det kunne man allerede før den nye tiggerlov... De to der lige er smidt ud, blev smidt ud efter en allerede gældende lovpraksis, problemet er bare, at vore politikere ikke er i stand til at læse en ganske almindelig lovtekst, det er faktisk mere skræmmende, end et par tigger sidder på jorden med en kop. Det eneste vi har fået ud af den nye tiggerlov er, at danske hjemløse også er blevet kriminaliseret... Det blev der henholdvis løget om på talerstolen, og andre forstod ganske enkelt ikke en ret simpel tekst - endnu et skræmmende eksempel på niveauet på borgen, hvor alle landsforæderne holder til.

Borgerløn, eller borgerdividende, som det retmæssig bør hedde, da vi alle er aktionære i samfundet, og har krav på afkast, vil være første skridt hen i mod, at afskaffe et samfund, hvor nogen er mere værd end andre... Der er kvaliteter i alle mennesker, og begynde at afskrive nogle på forhånd (som du lidt startede med), er altødelæggende for både mennesker og samfund. Alle kan og skal bidrage med det de er bedst til, og det skal nok komme, med tiden kan man ikke andet.

Btw. Jeg kommer også fra et hjem med vold og misbrug, men har bidraget hele mit liv ;) 

Redigeret af Tim Hansen
1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Seneste statistik over et BNP på i nærheden af 2.000.000.000 kr. udviser en gennemsnitlig indtægt for hver dansk statsborger, baby såvel som olding, på 360.000 kr. årligt.

Problemet består blot i, at "nogen" har forsømt at indsætte nettoprovenuet for dette skatteår af denne indtægt på min konto. :-O

1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvert år bliver der tilført 80.000.000.000 kr. til vort pengesystem... Det bliver ført ud i spekulation, primært ejendomsinvestering... de bliver med andre ord, ført lige i hænderne på de der i forvejen ejer det hele, og det er på ingen måde tilfældigt, det er absolut forhåndsbestemt! Vi kunne med nemhed, hvis pengesystemet blev sat i det rigtige system, alle store som små, få udbetalt 10.000 kr. i måneden, for at lave absolut intet! 

Pengesystemet er møgkorrupt, og styret af de aller rigeste og når vi aldrig hører sandheden om, hvordan det i virkeligheden hænger sammen, så kunne en af grundene jo være, at alle verdens medier (IKKE Danmarks, men HELE verdens medier) er ejet af tilsammen 6 selskaber. Jeg er meget lidt begavet, sådan rent skolemæssig, men jeg har da undret mig over, hvorfor Afrika er fattig, og vi er rige, hvordan er det endt sådan? Hvorfor er det ikke forandret? Det er by design! Det er ikke fordi de er sorte, eller fordi de er dummere end os, de bliver holdt nede af stærke kræfter i vesten, som på ingen måde ønsker deres tilstedeværelse ved de riges bord. I de tilfælde i historien, hvor det var tæt på at ændre sig, så startede vi en krig mod dette land - Libyen, Gaddafi? I begyndelsen lærte 2 ud af 10 at læse og skrive, ved afslutningen var det tæt på alle (alle fik en chance for det), deres levestandard kom op på et ret højt niveau, han lavede en flod, der skaffede rent drikkevand til nabolandene, han var tæt på at have opbygget en så stor formue, at han kunne skabe en pendant til den amerikanske dollar... Han blev for mægtig, og måtte derfor skaffes af vejen... Sådan har det været ligefra man stoppede med kolonierne... Man lånte dem penge til 10% i rente, og bad dem samtidig om at gøre det modsatte af det vi selv gør, nemlig sænke forbruget - mindre vækst, og rente på 10%? Ja det behøver man jo ikke være økonom for at regne ud? De kan høste afgrøder tre gange, hvor vi høster en, men det er dem der er fattige? Vi stjæler milliarder med den ene hånd, og giver nogle få millioner med den anden, vi er jo humanister?

2 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

I det længere historiske perspektiv, årtusinder tilbage, har Nordafrika haft civilisationer, som i "udvikling", velstand, kultur og styreformer langt overgik, hvad Europa i dag kan byde sine egne borgere og omverdenen på.

Det samme gælder Østen, den arabiske verden og i det hele taget langt de fleste steder på vor klode.

Har man den blot mindste interesse for at få kendskab til og indsigt i det, er "Årtusindet" af Felipe Fernández-Armesto, Gyldendals forlag, at anbefale.

Hverken styreform, økonomi eller kultur er forudbestemt af andre love, end naturlovene, som til gengæld har gyldighed i hele Universet og byder på righoldig mulighed for teknologisk udvikling.

1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjaa nu var teknologien jo lidt begrænset for 1000 år siden ;) 

Så længe private har retten til at skabe 95% af alle penge som gæld, så kan jeg forsikre dig for, at alt er forudbestemt, og det på ingen måde er tilfældig hvem der bliver rig og hvem der ikke gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det sidste kan du jo hypotetisk - men også kun principielt, absolut ikke naturlovbestemt - have helt ret i Log ind for at se dette link.:

På den anden side er de der million milliarder af kontokroner, de knaldperler har tildelt hinanden, kun noget værd, hvis, og så længe, vi andre accepterer dem som gyldig betaling for vore tjenesteydelser.

Forlanger jeg for mit arbejde betaling i naturalier, for eksempel ½ muh-ko, slagtet, parteret og pænt pakket ind, eller reelle arbejdsmæssige modydelser (lugning af alt ukrudt på grunden), må den der "multimilliardær" ud på dét marked for at skaffe sig det. Min gode nabo, kvægavleren, og hans gode ven, slagteren, er enige med mig i, at en sådan nok koster noget i omegnen af en lille million "kontopenge". Gartneren, som ville kunne luge det ukrudt, står lige og mangler den Ferrari, ham multipengemanden har stående i sin garage.

Hvad angår teknologi: Dampmaskinen blev opfundet af grækerne for ca. 2.500 år siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu