Tiberius

Hvordan får vi lokket nye bloggere til ?

15 indlæg i dette emne

Når jeg går ind her på Deldig.dk, så er det stort set de samme bloggere der udgyder deres meninger, og fortæller om deres liv. Det er da også helt fint, men det kunne jo være sjovt med nogen nye mennesker. 

Der for tænker jeg tit på hvordan at vi lokker nye brugere til. Har i nogen foreslag til hvordan at vi får nyt blod på bloggen ?

Jeg selv er nået frem til at der ikke er nogen effektiv metode til at få flere lokket til. Det ville jo være kedeligt om Deldig.dk forsvandt helt.

2469214_1_7499443.jpg

2 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Tiberius.

Jeg vil give dig ret i at det meget er de samme der laver indlæg og skriver kommentare. Jeg tror bare at medmindre man leder efter et sted som dette tror jeg ikke det er nogen der tilfældigt støder på det.Og reklamer koster penge. Så er der sociale medier. Har sitet en facebook eller instagram profil? Eller twitter. Eller at folk herfra, nævnte sitet til andre mennesker. Familie, venner, arbejde og anden omgangskreds. Folk kunne også lave nogle sedler med afrivelige snips forneden, med internet adressen. I nogle supermarkeder er der opslagstavler man kan hænge dem op på.

jeg ved ikke om der er andre måder at udbrede kendskabet til sitet på.

P.s. Undre mig over hvor mange brugere der mon er registrerede her. Og hvor aktive de profiler er. Men det er jo nok hemmeligt.

2 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her er, tror jeg, rigtigt mange "passive" aktive brugere herinde, som jævnligt læser med.

Mange har været med i årevis, før de "springer ud" og aktivt begynder at kommentere.

Det kunne være interessant, om flere af dem "kom ind i kampen" og ydede deres bidrag til debatterne.

Fuldt ud forståeligt, om nogle skulle frygte for reaktioner på debatindlægget.
De kan så i stedet vælge at benytte sig af egen blog, hvor de kan slå kommentarfunktionen fra.
Og vi andre, "gamle" kan så moderere os lidt i forhold til "skarpe kommentarer".
Eller administrator, Thomas, kunne oprette en kategori, "Newbee", hvor "kun" positive tilkendegivelser, som for eksempel "Likes" ville kunne accepteres?

3 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den nemmeste måde ville jo uden tvivl være, at få det ud på de sociale medier eller, at nævne deldig.dk på andre forummer osv. Folk ser det og det er "gratis" reklame. Jeg er dog anonym, så ville være lidt at skyde sig selv i foden, at dele på facebook. Selvom jeg synes det kunne være fantastisk, hvis der kom mere gang i siden :)

1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja og hvis man som næsten ny, skriver et indlæg der ikke passer ind i den omgangstone man gerne vil have her, så bliver man skændet og revset. Måske skal de ærede bloggere og avancerede medlemmer kikke lidt ind, hvorfor der ikke kommer flere og andre til? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Log ind for at se dette link. , Du er den eneste jeg har set blive hudflettet på dette site. jeg tror det er fordi du virker som en umådelig stor pralerøv, der elsker at tvære dit "perfekte" liv ud i andres ansigter. Desuden lyder det som om du tror du har slugt alverdens visdom, og at kun du ved hvordan man lever "rigtigt". Og din opdeling af folk  i A og B hold er yderst offensivt og ubehageligt.

Jeg føler ikke jeg er mindre værd end dig. Hvad jeg ikke har i penge, modtager jeg hver dag i kærlighed. Og det synes jeg faktisk er mere værd.

Og for mig personligt er du helt klar en klassefjende. En af dem der burde blive jaget ud på marken, så du kunne lave noget nyttigt. Men det er bare min personlige mening, og har intet at gøre med andre folks holdninger her på sitet.

3 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes at tonen her på Deldig.dk er meget god. De fleste brugere kan trods alt forskellighed godt lide hinanden - og det er vel der for at jeg går ind på Deldig.dk flere gange om ugen. 

2 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Generelt er tonen herinde venlig og fredelig.

Bølgerne KAN gå højt, især hvis TS selv provokerer til det.
Det skal der også være plads til.

Yderligere tilgang til DD kan vi jo alle, eller de fleste af os der også har Fb og lignende, medvirke til ved at "reklamere" lidt for siden, linke til indlæg, vi mener, vil kunne have almen interesse.

Men jeg vil gerne gentaget opfordre mere passive brugere til at "komme ud af busken" og deltage aktivt.
Ikke at jeg på nogen måde opfatter jer som "kratluskere", voyeurer, eller "snyltere".
Grimme betegneler i øvrigt, at påklistre fredelige medmennesker! :-D
Jo, risikoen for at blive sagt imod findes da, også herinde.
Men som oftest velmenende fra opponentens side.

Ved at dele sine syspunkter med andre bliver man ofte selv meget klogere på, hvad man i virkeligheden selv mener om en sag.
At mene noget, at have holdninger til noget, kræver ikke den store indsigt.
Gennem debatten med andre om et emne bliver man oftest selv klogere på det. Enten bekræftet i sin holdning eller oplyst om andre mulige synspunkter.

Ofte lufter jeg selv synspunkter herinde, som jeg på forhånd godt ved, vil møde modstand og kritik.
Opnår jeg medhold af "vennerne" er det da fint nok, men det er da modstandere af, opponenter til, mit synspunkt, der vil kunne udvide min horisont og muligvis medvirke til, at jeg skifter holdning.

3 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogle gange kan man jo skrive tingene uheldigt, fordi det netop meget nemt kan forekomme på skrift (diskuter aldrig med konen/kæresten på sms!), andre gange er det vel skrevet lige nøjagtigt som man mener det... Det kommer jo an på ens egen tilgang til tingene. 

Til emnet, så tror jeg det bliver svært at tiltrække meget mere... Der var på et tidspunkt en pige med nogle psykiske ting, som spurgte til ligesindede. Jeg brugte google og fandt et fora, og selvom der var tale om autisme, som da ikke er helt ukendt, så havde der gennem tiden kun været få, og det så helt dødt ud nu, så jeg anbefalede det ikke til pigen... Det er lidt som, at der bliver skrevet spalte op og ned, om hvor mange ensomme der er i Danmark, men de fora der er for ensomme og for at søge bekendskaber/venskaber, de er næsten døde for aktivitet, så man synes næsten ikke man vil være bekendt at anbefale det til nogle der spørger på det. Jeg ved ikke hvorfor danskere er sådan, altså man har et problem, men synes det er for mærkeligt at gøre noget ved det? Men ja sådan er det tilsyneladende.

3 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

En af styrkerne ved DD, finder jeg, er at mange herinde vil kunne øve sig i smalltalk.

DD er ikke en datingside, hvor man skal fremstile sig selv som en fantastisk interessant smuk partner for at få respons og kontakt.

Det er heller ikke en side, hvor de politisk korrekte holdninger er definerede på forhånd.
Alle politiske holdninger betragtes og behandles her som værende lige tåbelige, håbløse og uspiselige! :-D

Personer, som udviser alvorlige psykiske eller fysiske lidelser har vi altid henvist til at søge professionel hjælp.

På den måde bliver DD vel egentlig bare en afspejling af samfundet, men hvor alle, uanset alder, køn, herkomst, holdninger eller interesser, kan komme til orde, blive hørt og om ønsket kommenteret (det ER muligt herinde at "frabede" sig kommentarer ved simpelthen at slå denne mulighed fra i sine indlæg).

Sådanne sider er jeg ikke bekendt med, skulle kunne findes andre steder.

4 personer liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det tror jeg heller ikke der er, Log ind for at se dette link.... Min pointe er bare, at jeg tror ikke folk gider forholde sig til andre mennesker. Det er godt nok en hård dom, men det er nu min opfattelse, at det er sådan virkeligheden er, desværre.

1 person liker dette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Log ind for at se dette link.

Arh - hvis nu du læser hvordan jeg forklarer min udtalelse af A og B holdet så kan det være du har en anden holdning. 
Omvendt forventer jeg det ikke. 

Jeg ved ikke om mit liv er perfekt. Hvad er et perfekt liv?Dit liv er i dine øjne perfekt - mit er i dine øjne ulækker, men jeg lever et lykkeligt liv. At så i andre bliver sure over det må i om. I kan jo vælge at undlade at læse min blog - men den er rimelig meget læst herinde kan jeg så sige - og helt undlade at kommentere. Det er jeg fløjtende ligeglad med. Ikke derfor jeg skriver her. 

Jeg er ikke her for at skabe venner som sådan. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu