Hop til indhold
Pernille2289

Skal jeg vente på at han åbner sig?

Recommended Posts

Pernille2289

Hej Deldig :)

Jeg er så heldig at have fundet den her fyr/mand. Ret hurtigt svingede vi og han var rigtig hurtig til at overøse mig med kærlighedserklæringer. Syntes faktisk det var lidt for meget og for hurtigt, men jeg syntes da også det var dejligt at han syntes godt om mig. Problemet er så bare:

Han virker til at kunne lide mig og være glad for mig, kalder mig sin prinsesse og sådan. Jeg tror faktisk også gerne han ville være kærester på et tidspunkt. Men han er utrolig dårlig til at vise reel dybde og omsorg. Det virker som om han er lidt flyvsk. Fx skrev jeg til ham, at jeg gerne ville være ærlig ved at fortælle ham at jeg kæmper med nogle tanker og lidt lavt selvværd, og derfor vil opsøge en psykolog. Hans svar var 'Ok, det er da godt at få det ud af livet'. Øøøh.. Han virker faktisk lidt ligeglad med mange af mine ting og hvordan jeg virkelig er som person. Jeg spørger selv meget og uddybende ind til folk jeg er interesseret i at lære at kende. Fx havde min søster stor rund fødselsdag hvor jeg holdt tale hvilket jeg var ret nervøs over da min søster betyder alverden fir mig. Det fortalte jeg at jeg havde gjort hvor han sagde; det havde jeg ikke gjort.. Hvorefter der blev tavshed. Ikke noget med 'nå hvad sagde du eller hvad sagde hun til det.. Han skal på ingen måde agere hverken psykolog eller støtteperson - men jeg søger i en partner, at man kan tale om når livet gør ondt. Som man også ville gøre med en nær ven. Han siger jeg bare skal åbne mig hvis der er noget jeg gerne vil snakke om, men det er jo ikke det det handler om. Jeg ønsker så heller ikke at lave om på ham, da jeg også vil respektere at vi er forskellige. Skal jeg droppe ham eller gå videre og håbe på at ting tager tid? Selvfølgelig overøser jeg ikke med hele min lange indimellem triste livshistorie. Men nu når han er så glad ved mig, tænker jeg også at han måske gerne vil lære mig helt at kende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sunstealer

Hej Pernille

Jeg synes at det er svært at fortælle dig hvad du skal gøre. Jeg tror du bliver nød til at mærke efter inde i dig selv, og se hvad du selv føler mht ham. Du kan jo spørge dig selv om du føler han nogensinde vil ændre sig, vil du kunne ændre ham eller tror du at du kan leve med at han er sådan. Ofte vil det være umuligt for en person at ændre en anden, det kan kun han gøre. Og kun hvis han selv ønsker det. Du kan selvfølgelig sætte ham stolen for døren og sige at han skal ændre sig ellers....men om det vil have den ønskede virkning er nok tvivlsomt.

Du kan også lave en liste, delt op i positiv og negativ, og fyld ting ind som du synes. Hvis der er flere negative ting end positive har i nok ikke en fremtid.

Men igen intet er umuligt og mennesker kan nogengange overraske en, så hvem ved. Måske skal der bare tid til.

M.v.h.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Centrum

Nu ved jeg jo ikke hvor længe i har datet, men måske er du lige lovlig hurtig....bare en fornemmelse jeg har, baseret på at jeg læser at det er ret nyt. 

Når jeg skriver "hurtig" så handler det om at fortælle om dit lave selvværd, dine tanker om psykolog og ikke mindst familie-tam-tam-tale. 

Når man mødes og sød musik opstår, som det siges og skrives, så skal det være en tid hvor to mennesker flyver på en lyserød sky eller som andre ynder at kalde det "en periode der præges af en form for sindssyge" :):) 

Det er ikke tiden hvor man snakker om taler til søsters fødselsdag og at forvente interesse er nok at forvente lidt for meget når han er helt ny og slet ikke kender din familie.

At snakke psykolog og manglende selvværd i starten af et, måske-forhold er en kvindeting... Vi kvinder vil såå gerne dele alt det om følelser og det fungere bare ikke for mænd. Det er ikke det de tænker på, sorry til jer mænd, der læser med, men det er yderst sjældent kvindens intelligens i jagter ;) 

Vi er så utrolig forskellige og det er ikke uden grund at der er skrevet uendelig mange bøger, alle med samme grundlæggende indhold, nemlig at vi er fra forskellige planeter.

Prøv at slappe af. Drop redebygningen og lev i nuet, hvor han synes du er en skøn prinsesse. Lad ham få den jagt alle mænd instinktivt søger. Vær kvinde...og ikke mindst nyd det. Hvis ikke hans bejlen, alle hans søde ord og en masse varme i hans favn kan få dig til at glemme dit lave selvværd ihvertfald for en periode, så er han nok ikke den rigtige.

Centrum

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Plotin

Spot on, Log ind for at se dette link.!

Jeg kan kun tilføje:

Når han i starten giver direkte udtryk for sine følelser for dig, kalder dig prinsesse og viser dig ubetinget beundring, så er det fordi han er mand.

Vi mænd tænker ikke strategisk, i hvert fald ikke på dén måde eller på det plan (:P Jo! Men vi tror, bilder os ind, I ikke ved, at vi gør det!), så derfor taler vi "rent ud af posen" om vore følelser for jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vendicta

Puha.. det lyder lidt som noget jeg kunne have skrevet for en 4 års tid siden - og det endte bestemt ikke godt.

Jeg har umiddelbart kun et råd: Følg din intuition - for den har ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu