Hop til indhold
Mejse

Hvem skal betale

Recommended Posts

Mejse

Hej alle herinde. Vil spørge om der er nogen herinde der kender regler med hensyn til hvis vi skal have nyt komfur. Vi bor til leje hos en privat udlejer, og vores komfur er hvist ved at gå i stykker, ovnen er lang tid om at varme op, det var et der stod her da vi flyttede ind i lejligheden, men nu vil jeg godt have et nyt, men er det et vi selv skal betale for eller skal jeg have fat i udlejer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Centrum

Hej Mejse.

Du finder svaret i din lejekontrakt. Der vil typisk stå hvilke faste hvidevare, der følger med lejemålet. Det betyder a,t hvis der står at der er et komfur, så er det udlejers ansvar at det virker. 

Udlejer kan så vælge at få en reparatør ud og tjekke om noget er galt og om det er noget der kan laves, men han kan også vælge at anskaffe et andet til dig, men det betyder ikke at det skal være et nyt. Det står ham frit for at anskaffe et brugt. 

Sidst: såfremt du gerne selv vil købe et komfur, fordi du gerne vil have et helt nyt, så skal dette aftales med udlejer og aftalen skrives ned. Det handler om at udlejer, ved fraflytning, kan fastholde at der var et komfur da du flyttede ind og derfor skal der også være et når du flytter ud. Har du pladsen så kan du købe det du gerne vil have, sætte det gamle til opbevaring i kælderen (hvis du har en) og så indsætte det gamle når og hvis du flytter ud. På den måde kan du tage et selvbetalt nyt med dig og aflevere lejligheden som modtaget.

mvh.

Centrum

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mejse

Hej mange tak for oplysninge vil hjem og kigge i min lejekontrakt  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mejse

Så er komfuret blevet skiftet til et helt nyt. Og det var udlejer som betalte det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Centrum

Super dejligt for dig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu