Hop til indhold
Cloudi

Stempelet pga. Psykolog??

Recommended Posts

Cloudi

Hej.

Jeg var til en forsamtale hos en psykolog i sidste uge, og skal nu beslutte mig for om det kan hjælpe og om jeg tror på det.

Men mit problem er, at jeg tænkere mere om hvad andre vil tænke, og syntes om mig, hvis de nu ville opdage at jeg er begyndt hos en "hjerne vrider".

Helt ærligt ved jeg ikke hvilke reaktioner jeg håber på, via dette indlæg, men måske en indsigt i hvad i tænker omkring psykologer..

På forehånd tak, for enden hjælpen eller tiden i har taget for at læse dette.

- Cloudi.

Redigeret af Cloudi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Centrum

Jeg tror faktisk ikke at nogen vil tænke noget som helst for i Dagens Danmark er det ganske almindeligt at få hjælp til alt muligt. Jeg har selv været hos psykolog, første gang i 1994, anden gang i 2015. Jeg har også været hos psykoterapeut et par gange og hos en coach en enkelt gang.

Samtaleterapi er det ord der bruges mest og det dækker, tror jeg, alle aspekter.

I sidste ende kan det også være helt ligegyldigt hvad andre tænker og siger. Det som er vigtigst er at du får det bedre :)

mvh.

Centrum

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cloudi

Min fornuft giver dig fuldstændig ret, sammen med min forhåbning, men min frygt prøver at overskygge det desværre Log ind for at se dette link..

Men det betyder ikke at, jeg ikke er glad for din besvarelse tværdigmod, det giver mig nogle nye perspektiver at, tænke over sagen på. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mejse

Jeg er enig med centrum vær ligeglad med hvad andre synes om at du skal have samtaler med pyskolog, hvis det kan hjælpe dig, så du får det bedre. Men kan godt være nemmere sagt end gjort. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Plotin

Har du brækket et ben, tager du på  skadestuen og får det lagt i gips

Har du fået sår på psyken går du til en hjernevrider af en slags, psykolog, psykiater eller anden terapeut! ;-) :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cloudi

Beslutningen er taget, og jeg skal begynde, ikke på bagrund af denne tråd, men den har været med til at validere det, som mine nærmeste har sagt til mig omkring sagen.

Tak skal i have, for indsigten i jeres tanker omkring sagen. Noglegang kan det være svært, at sætte sig i andres sted uden at "male fanden på vægen".

Mvh. Cloudi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Centrum

Hej Cloudi.

Sender dig de bedste ønsker om at du får et godt forløb. Som skrevet tidligere så er det faktisk mere normalt at gå i samtaleterapi, i en eller anden form, end ikke at gøre det.

Desværre er det, desværre, stadig et større tabu end jeg egentlig havde regnet med eller også er det bare mig og min tendens til ikke at skjule ting der spiller ind :) 

Jeg har 4 børn og de har alle haft lus. Det har aldrig været noget de har skammet sig over og det er, tror jeg, grundet min åbenhed. 

Jeg tror på at siger man ting som den naturligste ting i verden, så bliver det præcis det.

Så op med hovedet og husk du er en blandt mange *thumbup*

Kh.

Centrum

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu