Hop til indhold
Tiberius

Signalfejl

Recommended Posts

Tiberius

Jeg har mistet lysten til at køre med tog - altså dem der kommer fra DSB - og kan man undre sig over det ?

Her for ca. 3 uger siden, måtte jeg tilbringe omkring 90 minutter på Vojens charmerende station, fordi at nogen idioter havde gravet et kabel over til signalerne. Altså holdt togene i syddanmark stille indtil at signalfejl var udbedret. Vi stod der en hel gruppe mennesker og afventede at der skulle blive indsat togbusser. Der kom da nye transport muligheder, men der gik altså bare omkring 90 minutter... 

Jeg synes altså at det er helt urimeligt at passagerene bliver så elendigt behandlet af De Syge Baner. Behandlede  man en kat eller en hest på den måde ville det være dyrplageri. Men jeg er jo kun et menneske, så DSB har ret til at træde på mig. Det er på tide at DSB får styr på sine ting, og så viser deres passagerer respekt. 

I sidste uge var jeg en tur i Odense, og jeg behøver vel ikke at fortælle jer at toget var forsinket på både ud og hjemtur. Jeg spekulere på hvorfor at det politiske liv i Danmark ikke reagere på de mange signalfejl, og så kalder DSB til orden. Jeg mener godt at man kan kalde DSB for et adfærdsvanskeligt barn, der trænger til at blive opdraget. Men de kære, kære politikere tager vel aldrig toget vil jeg tro.

Bare der dog var et alternativ til DSB, men privatbilisme er dyr når man er på førtidspension. Så jeg må finde mig i dårlig transport.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prometheus

Problemet var sikkert lige så stort før (men min hukommelse er heldigvis elendig), men overgravede signalkabler er Banedanmarks ansvar, hvilket blev frasplittet DSB nogle år siden.

Jeg pendlede en del til Svendborg i en vinterperiode. Det var ofte at alle folk blev sat af det næst sidste stop med beskeden "I skal vente til næste tog", der så kom 30 minutter senere og kørte os det sidste stykke. Så kunne man stå der i kulden. Det værste var at se de gamle mennesker der stod og frøs. Anyways. Faktisk kunne man have blevet siddende i toget, der kørte nogle stop tilbage og ellers var det samme tog der kom igen og samlede folk op.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Plotin

Ja, ... og, altså ...? :-O

Hvilken service forventer I, til den pris?

Kun det dobbelte af, hvad det ville have kostet to personer at køre i den enes egn bil, og den tredobbelte tid af, hvad det ville have taget at køre fra A til B.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tiberius

Jeg synes at det er sørgeligt, at jernbanerne i Danmark forringes. Jernbanerne burde være noget som vi kunne være stolte af, men når folk omtaler DSB er det som regel med vrede i stemmen. Den ene skandale historie afløser den anden, og på Christiansborg er man bare ligeglad med at passagerene står og fryser på en øde perron. Men nu har regeringen jo også nogen fine opvarmede ministerbiler holdene klar. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu