Hop til indhold
Black Raven

anskaffelse af Ilder/Fritte

Recommended Posts

Black Raven

Hejsa alle sammen, jeg er ved at anskaffe mig en Ilder/fritte, men jeg er ny på området. jeg har haft hest og kanin og en fælles hund, men ikke ilder, tænkte på om nogen af jer muligvis hade nogen råd at dele ud af.  

Anskaffelse  

Jeg har haft kontakt med en dyrehandler i Ålborg, som mener han muligvis kunne få nogen hjem, men er der nogen af jer som ved hvor man kan købe en ilder eller fritte? Jeg har været både på den blå avis og gul og gratis der var ikke rigtigt, noget og de få der var var alle sammen voksne.  

En eller to  

Jeg høre at det kan være en god ide, at have to fra unge af, men da jeg er helt ny på området ville jeg høre jer om hvad i ville anbefale, da jeg har plads til to, men ved ikke om det bliver for meget.   

Hvad er forskellen  

Jeg har været lidt rundt på nettet og kan ikke finde ud af hvad den præcise forskel er, nogen siger at den ene er hvid og er en under art, men hvad der er hvad kan jeg ikke finde ud af.   

På forhånd tak hilsen Black Raven  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tim Hansen

Log ind for at se dette link.

Var hvad en hurtig søgning gav... Som du selv skriver, så ved du ikke det helt store om disse dyr, og jeg vil mene det er der du skal starte, altså sætte dig ind hvad det er for et dyr og hvad det kræver at have en eller flere af slagsen. Alt for mange anskaffer sig kæledyr, uden at have sat sig ind hvad det kræver og ender med at fortryde. Måske kan Dansk Ilder Forening være til nogen hjælp, og ellers søg videre og tal med nogen der ved noget og ikke et fora af rene novicer :) 

Redigeret af Tim Hansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu