Hop til indhold
Forvirretung

Forbedre ens danseevner

Recommended Posts

Forvirretung

Hej alle sammen

Jeg er begyndt at gå på diskoteker i en lidt sen alder, sammenlignet med mange andre, grundet det, at jeg tidligere har været eliteidrætsudøver gennem 10 år. Jeg er en ung mand i starten af 20'erne, og har fundet ud af, at jeg ikke kun er dårlig til at finde min plads i en ellers forskruet druk-kultur, men også at jeg ikke ejer en rytme. Jeg vil derfor gerne prøve at forbedre mine danse-evner, så jeg ikke ligner noget, der er løgn, når jeg står på dansegulvet. Jeg tænker, at indmelding i en normal danseklub ikke er løsningen, både fordi min omgangskreds vil kigge ned på mig, samt det, at jeg ikke vil gå til dans for at blive god til en stilart (har ikke forstand på det, men kan forestille mig, at man laver enkelte stilarter, for at blive så god som mulig, og dermed maksimere chancen for medalje). Jeg vil derfor høre, om I tænker, eller endnu bedre, kender til, et kursus for unge mænd, der danser dårligt, så jeg kan få lidt mere selvtillid på dansegulvet? Eller om I tænker, at det er en skør ide, fordi jeg kan, umiddelbart, ikke finde nogle kurser, der  velegner sig til dét formål.

Redigeret af Forvirretung

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Centrum

Jeg tænker at hvis du skal kunne finde ud af danse så skal du finde rytme først. Umiddelbart mener jeg det kan være ligemeget om det er en bestemt dans så længe du lære rytme og takt. Har man først fundet ud af at lytte sig frem til det så kan man finde ud at bevæge sig til det meste.

Nu er du jo en anelse sart (synes jeg) når du er bange for at blive set ned på. Hvem siger at du behøver skamme dig over at gå til dans? Jeg mener at respekt kommer når man retter ryggen og udstråler selvtillid og "det er jeg stol af) og så kan dem der vil grine...bare grine. Ærligt så tror jeg at dem der griner mest er dem der danser dårligst, når det kommer til stykket.

De fleste kvinder synes det er fedt at en mand gider gå til dans og retter du ryggen, får styr på din udstråling så er det også nemmere at score damer end hvis du gemmer dig i et hjørne.

Der findes også weekendkurser, hvor man lære at danse, men eftersom jeg ikke ved hvor du bor, så er det lidt svært at smide et link til dig.

Held og lykke.

Mvh.

Centrum

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tim Hansen

Jeg ved ikke umiddelbart om der findes kurser for det dans man danser på et diskotek, men alt form for dans vil give dig fornemmelsen for det at danse og følge en rytme... Nu har jeg altid været god til at danse, og altid været glad for det, og da jeg var teenager begyndte jeg til dans i nabobyen, hvor jeg skulle cykle 10 km. hver vej, fordi mine forældre skulle arbejde og kunne jo derfor ikke transportere mig. Jeg kan forsikre dig for, at der ikke var mange point i det hos mine kammerater der gik til fodbold eller hang på gaden, men jeg holdt så meget af det, at jeg bed drillerierne i mig og det at selv min mor nedgjorde det, og jeg blev bare ved med at danse. Som Centrum skriver, begyndte det med tiden at give point hos pigerne, at jeg virkelig kunne danse og gerne ville, så den der ler sidst, ler i reglen bedst. Hvis du virkelig gerne vil lære at danse, så synes jeg du skal gå efter det og ikke så meget hvad andre synes. Jeg tror næsten ligegyldig hvilken dans du går til, så vil du kunne overfører det til at bevæge dig til den monotone musik der lyder på et diskotek.

Tim.

Redigeret af Tim Hansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sandal

Hejsa :-) Jeg lærte at danse ved at sætte noget musik på, som jeg elskede. Noget med lækre rytmer og noget, hvor jeg kunne fordybe mig i musikken, og så lærte jeg mig selv det, og det fungerer fint på diskotekerne :-) Det vigtigste for mig er, at jeg selv føler jeg har styr på det, at jeg nyder det og ikke er usikker i det, og så er jeg ellers rimelig ligeglad med, hvordan andre synes det ser ud. Og på diskoteker er alle jo fulde alligevel :-D  
Mit råd til dig er at øve dig i at mærke musikken og følge rytmen og så bare se, hvorhen det tager dig. Det vigtigste ved dans er at det skal være sjovt og rart, det er ligemeget om man laver de rigtige moves, for de findes ikke.
Der findes sikkert også rigtig mange videoer på Youtube til inspiration.

God fornøjelse ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu